جستجو کردن

دستگاه حضور و غیاب باشگاهی( اتوماسیون باشگاهی) چیست؟

فهرست مطالب

منظور از سیستم ورود و خروج باشگاهی چیست؟

استفاده از سیستم حضور و غیاب باشگاهی به عنوان راه حلی جامع برای مدیریت اموری همچون ثبت نام، دریافت شهریه، ثبت و کنترل ورود و خروج در باشگاه‌ها نه تنها منجر به کاهش میزان خطا و اشتباه شده بلکه از هدر رفت هزینه‌ها به طور چشمگیری جلوگیری می‌کند.

با استفاده از اتوماسیون باشگاهی (تجهیزات کنترل تردد و نرم افزار باشگاهی) امکان مدیریت خدمات مختلف ارائه شده در باشگاه‌های ورزشی فراهم می‌شود. مدیریت مواردی همچون ثبت اطلاعات ورزشکار و مربیان، هزینه‌های پرداخت شده، گزارش تعداد جلسات گذرانده شده و جلسات باقی‌مانده، عضویت، بیمه و … میسر می‌شود.

با استفاده از گزارشات نرم افزار باشگاهی امکان نظارت دقیق‌ برعملکرد پرسنل، مربیان و ورزشکاران وجود دارد.  به عنوان مثال ایجاد محدودیت در تردد ورزشکارانی که شهریه خود را پرداخت نکرده‌اند یا گزارش درباره ورزشکارانی که در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده‌ند،  تعداد جلسات گذرانده شده و تعداد جلسات باقی‌مانده از جمله مواردی است که توسط این سیستم قابل مدیریت است.

با توجه به اینکه با استفاده از سیستم حضور و غیاب باشگاهی امکان کنترل و نظارت بر تردد پرسنل و مربیان باشگاه وجود دارد، بنابراین محاسبه حقوق و مزایای پرسنل با استفاده از داده‌های سیستم کنترل و انتقال آن‌ها به نرم افزار حسابداری به مراتب ساده‌تر است.

با کمک این سیستم، براحتی می توان علاوه بر نظارت و مدیریت تردد ها ورزش دوستان و پرسنل، امکان مدریت شهریه ها، قفل کمدها، گزارشگیری و حتی استفاده از بوفه باشگاه را نیز فراهم می آورد. این سیستم بسیار ساده است و متشکل از یک بخش سخت افزاری ( دستگاه کنترل تردد) و بخش نرم افزاری می باشد که متناسب با باشگاه ها طراحی شده است. در ادامه با ما همراه باشید با نقد کامل سیستم اتوماسیون باشگاهی نانو تایم.

سیستم حضور و غیاب باشگاهی

 

منظور از کنترل تردد باشگاهی چیست؟

طراحی سیستم حضور و غیاب باشگاهی به مدیران امکان تهیه گزارش های مالی و صندوق، گزارش های تحلیلی و آماری و حتی در مواردی امکان ثبت برنامه های تمرینی و رژیم غذایی بسته به نوع نرم افزار کنترل تردد مورد استفاده برای دستگاه  وجود خواهد داشت.

با توجه به توسعه فضاهای باشگاهی و افزایش تردد در این مکان ها، نظارت و مدیریت تردد ورزشکاران و پرسنل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و به همین منظور مدیران باشگاه ها نیازمند به استفاده ازسیستمی مکانیزه جهت مدیریت جامع دارند.

به منظور مرتفع ساختن مشکلات مدیریتی در باشگاه ها و کاهش هزینه ها، سیستم های اتوماسیون باشگاهی طراحی و روانه بازار شدند. این سیستم از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده  که تکمیل کننده یکدیگر می باشند. به این ترتیب کلیه امور مربوط به کنترل ورود و خروج در باشگاه، همچنین کنترل شهریه ها، امکان خرید از بوفه، کنترل کمدها و … به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به مراجعه به اپراتور انجام می شود.

در سیستم جامع باشگاهی، هر ورزشکار از زمان ورود به مجموعه با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده ( دستگاه تشخیص چهره، کنترل تردد اثر انگشتی  یا کارتی ) ثبت نام شده و علاوه بر مدیریت شهریه از امکان استفاده از امکانات مختلف تعریف شده در باشگاه را خواهد داشت.

مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم باشگاهی

طراحی ساده، ابزارهای قابل فهم، قیمت مناسب، پشتیبانی همزمان از زبان فارسی و انگلیسی، سیستم باشگاه مشتریان‌ و قابل استفاده برای باشگاه‌های مختلف از مهمترین ویژگی‌های یک سیستم حضور و غیاب باشگاهی  جامع است. در ادامه به برخی از قابلیت‌های سیستم حضور و غیاب باشگاهی اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت مشخصات فردی پرسنل
  • تعریف و ثبت مشخصات پرسنل و مربیان
  • ثبت زمان ورود و خروج پرسنل، مربیان و ورزشکاران
  • قابلیت پیاده سازی به همراه انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، تشخیص چهره و کارتی
  • ایجاد محدودیت در دسترسی افراد به قسمت‌های مختلف
  •  معرفی دوره‌های مختلف ورزشی و مدیریت شهریه ورزشکاران
  • امکان ثبت مشخصات‌ و تعداد تجهیزات‌ ورزشی موجود در باشگاه
  • ثبت مبلغ های پرداختی بابت تمدید اعتبار کارت
  • گزارش‌گیری متنوع و سفارشی با فرمت های مختلف (به تفکیک تاریخ، ساعت و اعتبار)
  • قابلیت ارائه برنامه تمرینی و تغذیه آنلاین
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سیستم
  • گزارش‌گیری در بازه‌های زمانی مشخص
  • امکان خرید مواد غذایی از بوفه باشگاه و کم شدن از اعتبار کارت و یا پرداخت در هنگام خروج
  • نظارت بر تردد ورزشکاران بر اساس میزان اعتبار
  • امکان گزارش ثبت نام روزانه و میزان کارکرد مربیان
  • امکان اتصال به سامانه پیامکی
  • امکان ثبت بانک های مختلف و اتصال به درگاه های پرداخت اینترنتی

چرا باید از سیستم کنترل تردد باشگاهی استفاده کرد؟

در واقع با استفاده از دستگاه فوق، امکان ورود افراد ناشناس و کسانی که شهریه‌ی خود را پرداخت نکرده‏ اند، به داخل سالن باشگاه غیرممکن می‌شود. در واقع می توان گفت گیت کنترل تردد به همراه سیستم ساعت زنی با نرم افزار حضور و غیاب باشگاهی به طور چشم گیری می تواند در مدیریت باشگاه ها و  هزینه ها تاثیر گذار باشد و با ارائه آمار دقیق و تحلیلی و گزاراشات مالی می توان میزان درآمد باشگاه را با کمترین میزان خطا و اشتباه محاسبه نمود.

این امر زمانی اهمیت پیدا می‎کند که قصد محاسبه‌ی دقیق درآمد ماهیانه ‏ی باشگاه را داشته باشید به این منظور می توان از ماژول های تکمیلی از جمله ماژول حقوق و دستمزد نیز استفاده کرد.  با توجه به اینکه روش های دریافت شهریه در باشگاه‌ها مختلف بنا به درخواست مربی یا ورزشکار متفاوت (اعتباری، دوره‌ای، تعداد ساعات کلاس و یا روزانه) باشد، استفاده از سیستم اتوماسیون کنترل تردد باشگاهی در  محاسبه دقیق آنها کمک بسزایی دارد.

اجزای تشکیل دهنده اتوماسیون مدیریت باشگاه چیست؟

اتوماسیون باشگاهی از دو قسمت کنترل تردد و کنترل دسترسی  تشکیل شده است که شامل دستگاه حضور و غیاب، نرم افزار باشگاهی به همراه گیت تردد و قفل های ویژه برای کنترل دسترسی به کمد ها می باشد. لازم بذکر است که نرم افزار فوق به صورت اختصاصی برای مدیریت باشگاه طراحی شده است و علاوه بر امکان کنترل تردد پرسنل و ورزشکاران بسته به نوع آن قابلیت استفاده از بوفه و … را برای ورزشکاران فراهم می آورد.

یکی از موارد مهم مدیریتی در هر باشگاه، فراهم آوردن شرایط دسترسی ورزشکاران به قسمت های مختلف باشگاه، کمد ها و … می باشد که بسته به درخواست مدیریت باشگاه می تواند از گیت ورود و خروج، قفل کمد و یا دستگاه حضور و غیاب با قابلیت اکسس کنترل باشد.

یک سیستم جامع اتوماسیون باشگاهی به صورت ادغامی از قابلیت‌های یک سیستم کنترل دسترسی (ACCESS CONTROL) و سیستم حضور و غیاب (TIME ATTENDANCEE) است که در صورت تهیه دستگاه حضور و غیاب با قابلیت اکسس کنترل نیاز به تهیه این جز به صورت جداگانه نیست.

محصول فوق  به شما پیشنهاد می شود : دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد نانوتایم مدل XFACE 320

سیستم اتوماسیون حضور و غیاب باشگاهی

سوالات متداول در رابطه با اتوماسیون باشگاهی

حضور و غیاب باشگاهی چگونه کار می کند؟

بسته به سیاست های مدیر باشگاه، و بسته به نیاز مجموعه می تواند از یکی از انواع دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشت یا کارت برای مدیریت تردد ها به همراه نرم افزار حضور و غیاب باشگاهی استفاده کند که هدف اصلی استفاده از این سیستم ایجاد باشگاهی اتوماتیک می باشد تا مراجعه کننده بدون نیاز به روبرو شدن با هیچ اپراتوری ، خود عملیات مربوطه را انجام دهد.

تفاوت حضور و غیاب باشگاهی با دیگر سیستم های کنترل تردد در چیست؟

به طور کلی می توان گفت عمده ترین تفاوت سیستم کنترل تردد باشگاهی با سایر سیستم های کنترل تردد، نوع نرم افزار حضور و غیاب آن می باشد که طراحی شده برای باشگاه ها می باشد.

مزایای استفاده از اتوماسیون باشگاهی ( حضور و غیاب باشگاهی) چیست؟

از مهمترین مزیت های استفاده کنترل تردد باشگاهی می توان به مدیریت منسجم و جامع تردد ها، پرداخت شهریه ، تعداد جلسات باقی مانده، تاریخ اعتبار ، ساعت و روز سانس ورزشی و غیره .

 

انواع دستگاه حضور و غیاب باشگاهی :

در باشگاه ممکن است یکی از  روش ها فوق بسته به نوع تجهیزات مورد استفاده در باشگاه به منظور ورود و خروج ورزشکاران و کنترل تردد استفاده شود هر چند بسته به نظر و درخواست مدیر باشگاه می توان از روش های ترکیبی به عنوان مثال اثر انگشت و کارت یا ترکیب های دیگر استفاده نمود.

نحوه عملکرد نرم افزار حضور و غیاب باشگاهی به صورت می باشد که اپراتور باید افراد را در نرم افزار تعریف نموده و با توجه به سیاست های باشگاه و میزان شهریه پرداختی تعداد ساعات حضور و جلسات فرد را تعیین نموده، بدیهی می باشد که در صورت پایان زمانبندی و شهریه پرداختی، فرد امکان استفاده از باشگاه را نداشته و ترددی برای وی ثبت نمی شود. در حین تردد فرد بسته به نوع دستگاه، اطلاعات فرد که می تواند چهره، اثر انگشت، کارت و …. باشد به نرم افزار باشگاهی ارسال می شود تا در صورت صحت اطلاعات، تردد برای ورزشکار ثبت شده و اجازه حضور در باشگاه را داشته باشد.

در بسیاری از موارد، نرم افزار باشگاهی دارای نسخه اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین نیز می باشد تا فرد امکان درخواست تمدید دوره را قبل از اتمام داشته باشد.

 

برخی از قابلیت های نرم افزار های باشگاهی عبارتند از :

  • امکان محدود نمودن محدوده زمانی تردد افراد به باشگاه
  • ثبت کمد ولاکر و مدیریت آنها
  • امکان گزارشگیری از ورود و خروج های ناقص
  • گزارش از افرادی که تعداد روز خاصی در ورزشگاه حضور نداشته اند
  • اتصال به دستگاه کارت خوان یا دستگاه حضور و غیاب و یا گیت تردد
  • امکان تنظیم و ایجاد چندین شیفت برای ثبت اطلاعات اعضا, ورزشکاران و مربیان در شیفت های متفاوت
  • مدیریت شهریه اعضاء

هدف ما از ارئه این مطلب

در پایان می توان گفت، هدف اصلی از طراحی و تولید سیستم اتوماسیون باشگاه ورزشی یا همان حضور و غیاب باشگاهی، کمک به مدیریت جامع و مکانیزه مجموعه های ورزشی با کمترین درصد خطا می باشد. به این منظور علاوه بر سخت افزار نیاز به نرم افزار طراحی شده برای مدیریت باشگاه ورزشی می باشد که دارای عملکرد مشابه اما متمایز با نرم افزار حضور و غیاب سازمانی می باشد.

سیستم سخت افزاری مورد استفاده برای مدیرت ترددها در باشگاه های ورزشی می تواند یکی از انواع دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشتی یا کارتی باشد که با استفاده از نرم افزار اتوماسیون باشگاهی فرآیند تردد های باشگاه را مدیریت می کند.

با استفاده از این سیستم، علاوه بر امکان ثبت نام و دریافت اطلاعات شخص، امکان مدیریت هزینه ها و شیفت بندی زمان حضور ورزشکار در مجموعه وجود داشته تا در صورت عدم تطابق اطلاعات از ورود افراد متفرقه به داخل باشگاه جلوگیری شود.

پیشنهاد گروه نانوتکنیک برای مجموعه های ورزشی، استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی  و تشخیص چهره با ماسک XF100  است که علاوه بر دستگاه حضور و غیاب به عنوان یک اکسس کنترل کامل نیز عمل می کند. این دستگاه امکان استفاده به صورت ثبت اثر انگشت، تشخیص چهره و همچنین کارت را به طور همزمان دارد و می تواند در کنار یک نرم افزار مناسب، نیاز مجموعه های ورزشی را به خوبی تامین نماید.

6 پاسخ

  1. در این مطلب موردی که برام جای سوال داره، اینه که ایا دستگاه حضور و غیاب باشگاهی را محدودیت داریم توی انتخابش؟ مثلا فقط مدل کارتی میتونیم انتخاب کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما در خرید دستگاه حضور و غیاب هیچ محدودیتی ندارید و می توانید بسته به سلیقه و نیاز مجموعه خودتون یکی از انواع تشخیص چهره، اثر انگشتی یا کارتی را انتخاب کنید. که در صورت نیاز به راهنمایی جهت خرید دستگاه حضور و غیاب می تونید مقاله داخل سایت را مطالعه کنید.

  2. سلام روز خوش.من باشگاه بدنسازی دارم میخاستم بدونم چطور میشه از قیمتها و اینکه چ دستگاهی مناسب محیط باشگاه منه استفاده کنم؟؟

    1. سلام
      انتخاب نوع دستگاه حضور و غیاب بسته به نظر و نیاز مجموعه ورزشی شما داره و شما می توانید از انواع مختلف دستگاه استفاده کنید که علاوه بر ثبت تردد ها امکان کنترل قفل کمد و حتی خرید از بوفه باشگاه را داشتته باشد. شما می توانید اواع و لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب را در سایت مشاهده کنید و در صورت داشتن سوالاتی بیشتر با همکاران واحد فروش ما تماس حاصل بفرمائید. 031-35234320

  3. سلام
    سوالی که برای من در حین خوندن این مطلب پیش اومد این بود که ایا میشه به طور همزمان از سه قابلیت تشخیص چهره، اثر انگشت و کارت استفاده کرد ؟ چون برخی از ورزشکارا به دلیل کار با دستگاه اثر انگشت ندارن یا الان که بحث شیوع کرونا هست و اکثرا به همین دلیل باشگاه نمیان

    1. سلام
      بله شما بسته به خرید دستگاه حضور و غیاب که دارید و اینکه سه الگوریتم شناسایی را داشته باشه، قدر مسلم می تونید از هر سه قابلیت استفاده کنید. بله حق با شماست و ما هم در مجموعه هایی که در اثر تماس مداوم دست با سطوح امکان ضعیف شدن اثر انگشت هستف پیشنهاد به خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یا کارتی داریم. یکی از دستگاه هایی ما که دارای این سه قابلیت هست و از کیفیت و کارایی بالایی نیز برخوردار می باشد دستگاه مدل SEMI OUTDOOR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *