جستجو کردن

آموزش ثبت چهره در دستگاه حضور و غیاب

چگونگی تعریف صحیح چهره در دستگاه تاثیر بسزایی درسهولت ثبت تردد و کاهش مشکلات پیش روی دارد. پیش از هرچیز، باید دستگاهی متناسب با فضای کاری خود تهیه کنید و بهترین مکان برای نصب دستگاه را به کمک کارشناس مربوطه انتخاب و نصب کنید. در صورت نصب دستگاه تشخیص چهره در فضایی با تغییرات نوری زیاد یا در ارتفاع نامناسب، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

همانطور که در مقاله راهنمای انتخاب محل مناسب نصب دستگاه اشاره شد، اگر تغییرات بازه نوری در محل مورد نظر زیاد است در حین ثبت چهره و تردد با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین دستگاه نباید در مقابل نور مستقیم خورشید یا منبع نور با شدت زیاد نصب شود. در نظر گرفتن ارتفاع مناسب برای قرار گرفتن دستگاه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. بهتر است دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره،  را در ارتفاع 1.1 متری از سطح زمین نصب شود. در انتخاب محل نصب به این نکته توجه کنید که فرد بتواند در فاصله 0.5 متری در مقابل دستگاه قرار گیرد. فواصل در نظر گرفته شده مناسب برای استفاده افرادی با استاندارد قدی بین 155 تا 185 سانتی متر است.

دستگاه حضور و غیاب ارزانهرچند فاصله قرار گیری مقابل دستگاه و ارتفاع محل نصب از سطح زمین بستگی به این موضوع دارد که فرد چهره خود را به طور کامل و واضح در دستگاه ببیند. در صورتی که تصویر فرد بسیار روشن است احتمالا فرد زیاد به دستگاه نزدیک شده و با مقداری جابجایی می توان نتیجه بهتری را داشت و در صورتی که تصویر تاریک است، باید به دستگاه نزدیکتر شود.

خرید دستگاه حضور و غیاب

یکی از نکاتی که در رابطه با کار با دستگاه های کنترل تردد تشخیص چهره به آن توجه داشت، محل نصب است که در عملکرد صحیح این دستگاه ها تاثیر بسزایی دارد.  نصب دستگاه  در محلی با نور مناسب به طور مستقیم در عملکرد صحیح دستگاه تاثیر دارد. نبود نور می تواند باعث تشکیل تصاویر تاریک شود، هر چند دستگاه‌های برند نانو تایم علاوه بر دوربین مادون قرمز از تکنولوژی نور ساختار یافته بهرمند هستند که می تواند در کمترین میزان نور، تصاویر با کیفیتی را تهیه نماید.

 ( برای مشاهده قیمت دستگاه حضور غیاب کلیک کنید)

حضور و غیاب دتشخیص چهره

یکی دیگر از مورادی که باید در مورد محل نصب دستگاه های حضور و غیاب به آن توجه داشته باشید، عدم نصب در محل هایی با شدت نور زیاد می باشد که منجر به عدم کارکرد درست دستگاه می شود.  هر چند در برخی از مدل های برند نانوتایم از جمله دستگاه حضور و غیاب مدل SEMI OUTDOOR 8000 و دستگاه حضور و غیاب مدل SEMI OUTDOOR 7000 این مشکل  به طرز چشمگیری با استفاده از تکنولوژی های جدید مرتفع شده است.

برای ثبت چهره کاربر در دستگاه ، لازم می باشد که با توجه به فرمان های صوتی دستگاه، چهره فرد دقیقا در وسط دستگاه قرار گیرد و چشمان فرد دقیقا در وسط کادر سبز رنگ روی صفحه قرار گیرد. برای تنظیم صحیح نیاز می باشد که کمی جابجا شده و عقب و جلو رفته با قرار گرفتن چشمان فرد درون کادر باید تا دقایقی چشمان ثابت باشد و سر فرد تکان نخورد،  رعایت نکات فوق برای انجام کار الزامی می باشد تا تصویر فرد مورد تائید قرار گیرد.

خرید حضور غیاب تشخیص چهره

با انجام دقیق مراحل فوق، ثبت چهره در دستگاه به درستی انجام می شود و به این ترتیب با هر بار تردد فرد، چهره فرد با اطلاعات ثبت شده مقایسه می شود و در صورت تطابق رکورد تردد فرد در دستگاه ثبت می شود.یکی دیگر از روش های تشخیص هویت بیومتریک اشخاص که در دستگاههای حضور و غیاب مورد استفاده قرار می گیرد شناسایی بر اساس تشخیص چهره افراد می باشد که از امن ترین و غیر قابل نفوذ ترین شیوه های اهراز هویت می باشد، این الگوریتم، شناسایی با استفاده از تکنولوژی اندازه گیری و مطابقت پارامترهای اصلی چهره صورت می پذیرید. ( مطالعه مقاله انواع پورت دستگاه کنترل تردد را به شما پیشنهاد می کنیم)

عمل تشخیص و مطابقت در دستگاه تشخیص چهره، با کمک دوربین های دیجیتال بسیار حساس و نرم افزار کنترل تردد مخصوص متصل به آن انجام می شود. امروزه یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین دستگاه های حضور و غیاب مورد استفاده در سازمان ها و مجموعه های کاری، سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره می باشد. در این شیوه شناسایی، با اندازه گیری نقاط اصلی صورت و تعیین فواصل بین آن یک نقشه بیومتریک از مشخصات چهره فرد برای احراز هویت تهیه شده که قابل فهم برای زبان‌های کامپیوتری است. با توجه به دریافت الگوهای یونیک در الگوریتم شناسایی تشخیص چهره مورد استفاده در اتوماسیون حضور و غیاب دارای سطح امنیت بالایی می باشند و با توجه به اینکه این روش اهراز هویت نسبت به سایر روش های بیومتریک دارای نسخه جایگزین نمی باشد، بنابریان دارای ضریب امنیتی بالا و عدم امکان تقلب می باشد. این نمونه از دستگاه های حضور و غیاب نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی دارای سرعت بالاتری می باشد که موجب رضایت مصرف کننده و محبوبیت بیشتر این گروه کالایی می شود.